suhost

Vprašanja na tosemjaz.net.
trinajstletnica::tsj

suhost

ObjavaNapisal trinajstletnica::tsj » 14 Jan 2002 10:04

Živjo!!!

Stara sem 13 let. Moj probliem je da sem presuha.Imam borih 37 kg. Nimam nič prsi in se zaradi tega zelo obremenjujem. Kaj naj jem da se zredim? Ali mi zaradi tega ne rastejo in ali mi bodo če se bom zredila?

Prosim odgovorite in to čimprej!
odgovor zdravnice::tsj

Re: suhost

ObjavaNapisal odgovor zdravnice::tsj » 14 Jan 2002 10:06

Draga trinajstletnica!

Včasih je lahko pridobivanje telesne teže trši oreh kot pa hujšanje.

Da bi lahko natančneje ocenila tvojo telesno težo, bi morala poznati vsaj še tvojo velikost oziroma višino. Pa kljub temu poskusiva ublažiti tvojo zaskrbljenost.
Svetovala bi ti, da najprej obiščeš svojega osebnega zdravnika ali zdravnico in se z njim posvetuješ o svojem problemu. Obstaja kar nekaj bolezenskih stanj, ki lahko povzročijo hujšanje, ali težave pri pridobivanju telesne teže. S tvojim osebnim zdravnikom se lahko mirno pogovoriš o problemih, ki jih imaš pri prehranjevanju, lahko mu zaupaš težave, ki te tarejo in zaradi katerih si tako zelo zaskrbljena. Če bo zdravnik s pregledom in nekaterimi laboratorijskimi preiskavami (odvzem krvi in urina) ugotovil, da si zdrava, pa upoštevaj naslednja priporočila:

Če bi želela v tednu dni pridobiti 1 kilogram telesne teže, potem bi morala vsak dan zaužiti 1000 kalorij več, kot jih sedaj. Pridobivanje telesne teže mora biti postopno, zato mislim, da bi zmogla zaužiti med 500 in 1000 kalorijami dnevno več, kot jih zaužiješ sedaj.

Pomagati pa si moraš s kalorično bolj bogato hrano, ki je ob tem seveda tudi zdrava. Uživaj več sestavljenih ogljikovih hidratov, kot so polnozrnati kruh, testenine, riž. Polnozrnate žitarice lahko obogatiš z orehi, rozinami.
Za prigrizek si večkrat na dan privošči suho sadje: rozine, marelice, datlje, banane, ananas in oreščke: orehi, lešniki, mandeljni.

V prehrani naj ne bo več kot 30 odstotkov maščob, uporabljaj olivno olje, sončnično olje za pripravo hrane. Mleko, ki ga uživaš, naj vsebuje več maščob (npr.: 3,2 %).

Solate prelij z jogurtom in oreščki. Na jedilniku pa so lahko tudi bolj mastne ribe, npr.: losos, tuna in skuša.

Za žejo uporabljaj bolj kalorične napitke, sadne sokove, mlečne napitke z dodatkom sadja.

Navedla sem le nekaj koristnih namigov, ki jih lahko uporabiš. Vsekakor pa boš morala hrano prilagoditi tvojemu okusu. Zelo pomembno je, da uživaš tisto hrano, ki ti je všeč. Tudi pri pridobivanju telesne teže ne smeš pozabiti na telesno dejavnost, izvajati moraš predvsem vaje za moč, tako se bodo dodatne kalorije spremenile v mišično maso.

Velikost prsi je odvisna nekoliko tudi od telesne teže, veliko pa od dednosti (poglej kakšne prsi imajo tvoja mama in babici) in od ženskih spolnih hormonov. Stara si trinajst let, zato imaš v obdobju pubertete še veliko časa, da se bodo tvoje prsi razvile v takšne, kot bi jih rada imela.

Želim ti veliko sreče pri pridobivanju kilogramov in upam, da boš premagala težavo.
Lep pozdrav,
Jana Govc - Eržen, dr.med.