Teža

Vprašanja na tosemjaz.net.
LOTY::tsj

Teža

ObjavaNapisal LOTY::tsj » 30 Avg 2001 10:47

OJ!
Večina deklet želi izgubiti kilograme, jaz pa imam nasprotno težavo. Želim si pridobiti 5 kilogramov, vendar ne vem kako. Zelo veliko jem 5-7krat na dan. Velika sem namreč 160cm in težka 37kg. Prosim pomagajte, kajti zelo rada bi se zredila!!!!

Hvala LOTY
mitja::tsj

Re: Teža

ObjavaNapisal mitja::tsj » 31 Avg 2001 23:03

Imej redno prehrano, 6 obrokov na dan, jej vec kot sedaj, cez dan kombiniraj hrano takole:
zjutraj: OH (kruh, kosmici, cokolino, marmelada, evrokrem....)
kosilo: OH+B+M (meso, jajca, riz , krompir, solata, ....)
vecerja: B+ nekaj M ( podobno kot kosilo)
Se 3-je vmesni obroki ( jogurt, ali karkoli po zelji, lahko se bases tudi s cokolado ce ti pase.
P.S Malo bodi pozorna tudi na to da ima vsak obrok 500-600 kcal, ce jih je vec se toliko bolje.
odgovor zdravnice::tsj

Re: Teža

ObjavaNapisal odgovor zdravnice::tsj » 10 Sep 2001 09:05

Draga Loty !

Verjamem, da je pridobivanje kilogramov lahko trši oreh, kot pa izgubiti jih. Za oboje je potrebna trdna volja.
Svetovala bi ti, da najprej obiščeš svojega osebnega zdravnika ali zdravnico in se z njim posvetuješ o svojem problemu. Obstaja kar nekaj bolezenskih stanj, ki lahko povzročijo hujšanje, ali težave pri pridobivanju telesne teže. Če bo zdravnik s pregledom in nekaterimi usmerjenimi laboratorijskimi preiskavami ugotovil, da si zdrava, pa upoštevaj naslednja priporočila.
Če bi želela v tednu dni pridobiti 1 kilogram telesne teže, potem bi morala vsak dan zaužiti 1000 kalorij več, kot jih sedaj. Pridobivanje telesne teže mora biti postopno, zato mislim, da bi zmogla zaužiti med 500 in 1000 kalorijami dnevno.
Pomagati pa si moraš s kalorično bolj bogato hrano, ki je ob tem seveda tudi zdrava. Uživaj več sestavljenih ogljikovih hidratov, kot so polnozrnati kruh, testenine, riž. Polnozrnate žitarice lahko obogatiš z orehi, rozinami.
Za prigrizek si večkrat na dan privošči suho sadje: rozine, marelice, datlje, banane, ananas.
V prehrani naj ne bo več kot 30 odstotkov maščob, uporabljaj olivno olje, sončnično olje za pripravo hrane. Mleko, ki ga uživaš, naj vsebuje več maščob (npr.: 3,2 %).
Solate prelij z jogurtom in oreščki. Na jedilniku pa so lahko tudi bolj mastne ribe, npr.: losos, tuna in skuša.
Za žejo uporabljaj bolj kalorične napitke, sadne sokove, mlečne napitke z dodatkom sadja.
Navedla sem le nekaj koristnih namigov, ki jih lahko uporabiš. Vsekakor pa boš morala hrano prilagoditi tvojemu okusu. Zelo pomembno je, da uživaš tisto hrano, ki ti je všeč. Tudi pri pridobivanju telesne teže ne smeš pozabiti na telesno dejavnost, izvajati moraš predvsem vaje za moč, tako se bodo dodatne kalorije spremenile v mišično maso in ne v odvečne maščobe.
Želim ti vso srečo tega sveta in upam, da boš premagala težavo. Lep pozdrav,

Jana Govc - Eržen dr.med.