Stran 1 od 1

Trema

Objavljeno: 06 Okt 2019 18:13
Napisal Ana122
Pozdravkjeni
Kako premagati tremo pred kamero

Re: Trema

Objavljeno: 07 Okt 2019 20:40
Napisal Maja Kodele
Odgovor svetovalke
_________________

Pozdravljena Ana122.

Hvala za tvoje sporočilo! Ker pa nisi nič napisala o tvoji specifični situaciji, bo moj odgovor precej splošen. Upam, da ti bodo naslednji predlogi v pomoč.

Trema je naš čustveni odziv na situacijo, ki se bo zgodila v prihodnosti. Dogaja se vsem nam in je pravzaprav zelo koristno čustvo, saj nas nekako prisili, da se na situacijo v prihodnosti bolje pripravimo ali jo predvidimo. Verjamem, da pri soočanju s tremo malo pomaga že to, če spremenimo pogled nanjo. Če jo ne doživljamo kot nekaj groznega, kar nas ovira, ampak kot čustvo, ki kaže na to, da nam je nek dogodek pomemben in kot motivacijo, da se na ta dogodek čimbolj pripravimo.

Kljub temu, da se včasih zdi, da nad tremo nimamo vpliva, jo lahko precej uspešno odpravimo - oziroma spremenimo v pozitivno tremo. Seveda postopoma in z veliko truda. Nič se ne zgodi čez noč! Najverjetneje so prvi znaki treme, ki jih prepoznaš, telesni znaki. Potijo se ti dlani, srce ti hitreje utripa, glas se ti trese, lahko pozabiš na besedilo ipd. Pogosto se zgodi, da ti telesni znaki sprožijo negativne misli in dvom vase. Na primer: ne bo mi uspelo, nisem se dovolj pripravila, vsi se mi bodo smejali, tega ne zmorem, izpadla bom čudna ipd. Negativne misli pa še dodatno okrepijo telesne znake (srce še bolj utripa, glas se še bolj trese) in tako se ustvari začaran krog. Zato je zelo pomembno, da ta krog že na začetku presekamo. Tukaj si lahko pomagaš s pozitivnimi afirmacijami in samozavestno držo. Ko nastopaš ali si pred kamero bodi vzravnana, nasmejana, samozavestna in pogumna. Pa kaj, če se ti malo zatrese glas. Ti to zmoreš!

Seveda je vse lažje, če si dobro pripravljena. Svetujem ti, da nastopanje vadiš že doma. Za pomoč lahko prosiš družinske člane ali prijateljico. Lahko se tudi doma za hec posnameš. Več kot boš vadila in bolje kot boš pripravljena, lažje ti bo, ko bo šlo zares.

Trema je problem takrat, kadar nas odvrne, da bi neko dejavnost sploh preizkusili. Pogosto je to zato, ker se bojimo posledic neuspeha in ga ocenjujemo kot katastrofo. Zato pomaga tudi, da si sami sebi zastavimo vprašanja: Kaj se lahko najhujšega zgodi? Pa kaj če mi danes ne uspe? Kako bo to vplivalo na moje življenje? Pogosto posledice za nas sploh ne bodo tako katastrofalne, kot se nam zdi. Poleg tega je neuspeh čisto normalen del življenja, ki nam omogoča, da se učimo in postanemo vedno boljši. Tudi najbolj znani igralci ali televizijski voditelji niso bili že v samem začetku brez napak in brez treme. Zato ti svetujem, da si potrpežljiva do sebe in si preprosto upaš narediti korak izven cone udobja.

Če tremo doživljaš zelo pogosto in je ta zelo močna, potem je smiselno razmisliti tudi o samopodobi. O tem kako o sebi razmišljaš. Si do sebe prijazna, si ponosna na svoje talente in pozitivne lastnosti ali bolj razmišljaš o tistih negativnih? Se kdaj pohvališ? Zaupaš vase? Se vzpodbujaš ali si govoriš, da ti ne bo uspelo? Vse to zelo vpliva na doživljanje treme.

Upam, da boš v tem zapisu našla kaj zase. Želim ti vse dobro in prepričana sem, da se boš z nekaj truda s svojo tremo spoprijateljila.

Držim pesti! Zelo bom vesela tudi tvoje povratne informacije.