Strah pred temo

Vprašanja na tosemjaz.net.
MikoPiko

Strah pred temo

ObjavaNapisal MikoPiko » 07 Mar 2019 23:38

Dober dan vam želim.
Bom kar prešla k bistvu. Zgodilo se je pred kratkim, da se me je kar tako na lepem lotil strah pred temo in traja še do tega trenutka. Ko sem bila mlajša se nikoli nisem bala teme-prav nasprotno, oboževala sem jo in priznam, včasih sem celo zbadala tiste, ki se bojijo teme češ "zakaj se bojiš teme, saj te nič ne bo napadlo. Ali morda verjames v duhove in pošasti? ". In glej, kam me je to pripeljalo. Čeprav vem, da ni okoli mene ničesar, zaradi česar bi se lahko bala, vseeno dobim tako nelagoden, tesen obcutek v prsnem košu, ko pogledam v temen kotiček moje sobe ali katerega koli drugega dela moje hiše. Moje misli si preprosto začnejo izmišljevati pošasti, ki me opazujejo ali pa se mi zlobno nasmihajo (še zdaj ko to v temi pišem me je postalo strah). Nadležno je, ko imam občutek da pravzaprav sama sebe naredim nervozno. Občutek mi pravi, da ta strah še ne bo minil tako hitro zato vas sprašujem, če je takšno 'vedenje' normalno in če obstaja karkoli, kar bi mi pomagalo premagati ta strah.
Ni vam treba hiteti z odgovorom saj vem, da imate veliko resnejših primerov.
Želim vam lep preostanek dneva.
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Strah pred temo

Uredništvo » 12 Mar 2019 08:32

Odgovor svetovalke
__________________

Pozdravljena!

Pišeš, da se je strah pojavil kar naenkrat, brez nekega vzroka, kar moram reči je zelo redek pojav, saj bi strah naj vedno povzročil nek zunanji ali notranji sprožilec, ki aktivira naše misli in telo, da le-to odreagira.

Kaj pa takrat razmišljaš ko pogledaš v temen kotiček sobe? Saj racionalno veš, da pošasti ni, ane?
To kar opisuješ je logična reakcija telesa na strah - občutek tesnobe, misli gredo svojo pot, največkrat v negativno smer in tako res naredimo sami sebe nervoznega kot si dobro zapisala. Kako tak strah premagati, moram ti reči da včasih ni lahko, je pa seveda močno odvisno od vsakega posameznika koliko je sam "discipliniran". S tem mislim, kako znaš samo sebe racionalno prepričati, da te je strah po nepotrebnem, da ni vzroka za to. Še bolj pomembno pa je, da v tistem trenutku preusmeriš misli, da začneš razmišljati o nečem bolj prijetnem. Kar je tudi zelo pomembno pa je naučiti se sproščati svoje telo, da se sprostiš, takrat ko si tesnobna, napeta. Pri tem pomaga trebušno dihanje, umirjanje ob nam ljubi glasbi, postopno mišično sproščanje, avtogeni trening. Vseh teh tehnik in vaj te lahko nauči psiholog, v kolikor se ti zdi težava tako velika, da je ne boš zmogla obvladati sama. Drugače pa se mnogo tega najde tudi na spletu. Če boš potrebovala še kakšen nasvet mi lahko tudi pišeš na e-mail: [email protected].

Upam, da sem ti bila v pomoč.

Lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije