Nizka samopodoba zaradi debelosti

Vprašanja na tosemjaz.net.
Debelost

Nizka samopodoba zaradi debelosti

ObjavaNapisal Debelost » 05 Jan 2019 13:31

Pozdravcek!

Star sem 16 let imam 178cm visine
moj problem je debelost imam 124kg
ta problem hocem resiti saj imam tezave z samopodobo dogaja se ze to da nezelim iti iz hise saj se sramujem svojega telesa
vprašanje je sledeče kako do prvih izgubljenih kilogramov imate kasno stran z vajami ? ali kaksne nasvete za prehrano
res si zelim spremembe ker pocutje je res grozno da ne omenjam da me je strah da dobim diabetes itd...
hvala na odgovoru
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Nizka samopodoba zaradi debelosti

Uredništvo » 10 Jan 2019 21:33

Odgovor svetovalke
___________________

Lepo pozdravljen.

Pametno razmišljaš. Sam si prepoznal, da ti odvečni kilogrami delajo psihične in zdravstvene težave. Verjamem, da si dovolj motiviran, da ti bo uspelo.

Potrebno bo spremeniti življenjski slog. Če so tudi tvoji starši nagnjeni k prekomerni prehranjenosti, bi bilo najbolje, da skupaj spremenite navade, tako glede prehranjevanja kot gibanja.

Za začetek si postavi realne cilje. Ne pričakuj, da boš lahko zelo hitro shujšal – če bi, bi izgubljene kg zelo hitro spet pridobil in še nekaj za zraven. Idealno bi bilo, če hujšaš 3-4 kg na mesec. Sprva bo teža malo hitreje padala, kasneje se za nekaj časa ustavi. Takrat je še posebej pomembno, da vztrajaš.

Naredi si načrt zdrave prehrane. Napiši si ure, ob katerih urah boš jedel, najbolje, da vse dni v tednu ob istih urah. Zelo pomembno je, da ni nobenih vmesnih obrokov! Imej pet obrokov dnevno - lahko tudi štiri, vendar naj bo večerja obrok, ki ga izpustiš. V začetku ni potrebno količinsko zelo zmanjšati obrokov, samo zamenjaj nezdrava (mastna in sladka) živila za bolj zdrava (zelenjavo, polnozrnata žita, nemastno meso, manj mastni mlečni izdelki). Za malice je lahko samo sadje ali solata z manjšim koščkom kruha ali brez kruha, jogurt brez sladkorja. Jej črn ali polnozrnat kruh namesto belega. Ob glavnih obrokih jej neomejene količine solate, tako boš pojedel manj drugih bolj kaloričnih živil. Iz prehrane izloči vsa mastna živila (maslo, margarina, majoneza, smetana) in živila, kjer je skrita maščoba (klobase, paštete in drugi namazi, omake). Olje uporabljaj v omejenih količinah na solatah ali na kuhanih jedeh, ocvrtim se raje izogibaj. Mleko in mlečni proizvodi naj imajo 1,5% ali manj maščobe. Izogibaj se vsem sladkim jedem in pijačam. Prečiščeni ogljikovi hidrati (sladkorji in močnate jedi) zelo povečajo apetit, po takem obroku boš zelo hitro spet lačen. Na čips, smoki in podobne prigrizke pa pozabi, da obstajajo. Arašide in druga jedrca lahko ješ v manjših količinah. In ne pozabi: izven časa za obroke so tvoja usta zaklenjena (razen za vodo in prijazne in pametne besede).

Pij dovolj vode, vseh drugih pijač se raje izogibaj, četudi na njih piše, da so nizko kalorične. Sladki okusi, čeprav so od umetnih sladil in brez kalorij, povečajo apetit.
Za zdravo hujšanje je potrebno veliko gibanja. Poišči dejavnosti, ki te veselijo in jih zmoreš brez prevelikih naporov, postopoma povečuj aktivnosti. Nikar v začetku ne pretiravaj, da ne boš prehitro obupal. Priporočljiva je vsaj ena ura telesne aktivnosti dnevno, pri kateri se vsaj malo spotiš in se ti pospeši pulz. Zelo primerna je hoja po ravnem, nato tudi v hrib, kolesarjenje, plavanje pa tudi razgibalne vaje in vaje za moč. Za začetek niso primerni tek in športi s poskoki, ker bi bili sklepi preveč obremenjeni. Potrudi se, da boš čim manj časa sedel. Čas za sedenje bo porabljen že s šolskimi dejavnostmi, tako moraš zelo omejiti čas, ki ga prebiješ pred TV in računalnikom, telefonom. Mama bo zelo vesela, če boš sodeloval pri hišnih opravilih, tebi bo pa tudi koristilo za zdravje, ker se boš gibal.

Če sam in s podporo tvoje družine ne boš zmogel, se oglasi k svojemu zdravniku. Opravil bo nekaj preiskav, če morda nimaš že kakšnih zdravstvenih težav. Poleg diabetesa so lahko še motnje metabolizma maščob, zamaščenost jeter, povišan krvni tlak, ortopedske težave, motnje spanja… Lahko te napoti v Center za zdravljenje bolezni otrok in mladostnikov, kjer imajo programe za hujšanje – tam ostaneš 14 dni in se učiš zdravega življenja v družbi mladostnikov, ki imajo podobne težave kot ti. Če tega ne bi želel, se lahko pridružiš skupini za hujšanje v bližnjem Centru za krepitev zdravja.

Želim ti veliko uspehov. In zavedaj se, da zaradi odvečnih kilogramov nisi nič slabši fant!

Lep pozdrav.
Lucija Gobov, dr.med.,
specialistka pediatrije
Debelost

Re: Nizka samopodoba zaradi debelosti

ObjavaNapisal Debelost » 11 Jan 2019 17:46

Hvala na odgovoru
Ze 2 tedna ne jem nic sladkega in pijem samo vodo in shujsal sem 4kg kar mi daje motivacijo za naprej
Psihicno stanje se ni nic bolje ampak upam da se bo z casom se to uredilo :)
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Nizka samopodoba zaradi debelosti

Uredništvo » 14 Jan 2019 10:41

Odgovor svetovalke
__________________

Čestitke, kar tako naprej. Ne bodi razočaran, če v prihodnje ne boš tako hitro izgubljal kg. Na začetku izgubiš malo več vode iz telesa, maščevje se počasneje izgublja. Žal ne gre tako hitro, kot to obljubljajo nekatere zavajajoče reklame za razne napitke za hujšanje – teh nikakor ne uporabljaj. Ti samo vztrajaj pri zdravem načinu prehranjevanja in gibanja. Če bi se teža za več kot en teden ustavila, malo zmanjšaj obroke in nadaljuj.

Psihično stanje pa se tudi ne more zelo hitro spremeniti. Še potem, ko boš imel normalno težo, se boš moral velikokrat pogledati v ogledalo, da boš res verjel. Tudi v trgovini si boš hotel kupiti večja oblačila, kot jih boš potreboval in te bodo prodajalke opozorile, da ti pa res ne rabiš tako velikih številk. Ampak vsakič te bodo preplavili ugodni občutki, ker si zmagal.

Oglasi se še kaj, da sporočiš, kako ti gre.

Lep pozdrav
Lucija Gobov, dr.med.,
specialistka pediatrije