Jezna sama nase

Vprašanja na tosemjaz.net.
hatemaself

Jezna sama nase

ObjavaNapisal hatemaself » 07 Okt 2018 14:25

Kar bom napisala tezko izdam svoji psihoterapevtki, a se mi zdi, da bom enkrat morala dati iz sebe. Do maja letos sem redno hodila na skupinsko fitnes vadbo 4x na teden. Skusala sem jesti cim bolj zdravo in se izogibati sladkarijam. Jezila sem se na ljudi ki so bolj suhi in lepsi od mene. Ce nisem sla na vadbo, sem se jokala in jezila nase. Izpopolnjeno se pocutim le ko telovadim. Veckrat preverim ce imam raven trebuh, ce imam tanjsa stegna katera si zelim shujsati. Od maja do danes nisem hodila saj sem dozivela manjsi zlom. Se vedno zdravo jem, izogibam se sladkarijam, bilo mi je vseeno ker sem hotela pociti in priti k sebi pa tudi prelepo vreme je bilo za telovadnico. Spet se zacenja zima in mraz, zunaj ne morem iti na sprehod tako da bom spet zacela sportati. Kadar se pogledam v ogledalo, sovrazim svoj trebuh, noge, rit, vse. Razmisljam le o tem kako bom telovadila, sprasujem se kdaj bom dosegla postavo ki si jo zelim. Kot da nisem vredna ziveti ce je ne bom. Poskusala sem z majhnimi obroki in tudi s stradanjem a to ne pomaga. Samo lacen si, jezen in ko jes kosilo si toliko nalozis da ti je potem slabo, saj ti primanjkuje hrane tako da nasprotujem taksnim ekstremnim dietam. Stara sem 18 tako da lahko hujsam. Rada bi shujsala zdravo in ucinkovito, ne po metodi hujsanja, zreditve in hujsanja. Od maja sem se zredila 2 kg. Zdaj tehtam 51 kg. Strah me je da bom spet taksna kot predtem ko sem zacela telovaditi. Babica in oce me pri vadbi spodbujata, mami ne mara telovadbe, rada je in lezi pred televizijo. Nocem biti zamascena debeluhinja ki cele dneve je cokoladne tortice.
Mislim le se na to kako bom telovadila in se znebila tega kar nocem imeti. Ne maram svoje postave.
Kaj mi svetujete?
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Jezna sama nase

Uredništvo » 10 Okt 2018 15:19

Odgovor svetovalke
___________________

Pozdravljena,

svetujem ti, da:
- redno telovadiš,
- vzljubiš svoje telo in
- se zdravo prehranjuješ.

Redna telovadba pozitivno vpliva na ogromno stvari. Krepi imunski sistem. Izboljšuje spanec. Napolni te z energijo. Krepi mišice in prispeva k povečani gostoti kosti. Priporočljiva je za odpravo bolečin v hrbtu. Poskrbi za lepšo držo. Pozitivno vpliva na sproščanje čustvene napetosti in stresa. Krepi našo duševnost. Bogati medsebojne vezi in odnose…

Redna telovadba lajša občutke tesnobe in depresije, zato ne utapljaj žalosti v razvadah, ampak v športu. Ne le, da izboljšuje razpoloženje, redna telovadba izboljšuje tudi samopodobo. To je lahko posledica tega, da fizično spreminja naše telo, poleg tega tudi, ker smo ponosni nase, da smo naredili nekaj zase. Pozitivni učinki redne telovadbe tako prinesejo večje zadovoljstvo s samim sabo. Naj telovadba postane del tvojega vsakdana, saj dolgoročne pozitivne vplive telovadbe opazimo le, če jih redno gojimo skozi celo življenje.

Vzljubi svoje telo. Če ga zaničuješ, vedi, da grde besede ali misli delujejo uničevalno na tvojo samopodobo in samozavest. Misli in besede so lahko največji sovražnik proti samemu sebi. Zato si lahko upravičeno užaljena tudi sama nase, če si v mislih izrečeš zaničevalne besede o svojem telesu. Prav tako kot ne smeš pustiti, da bi ljudje zaničevali tvoj videz, si ne smeš dovoliti, da bi poniževala samo sebe. Vedi, da boš imela telo celo življenje, zato ga ljubi in temu primerno neguj. Sprejmi vse 'napake', ki jih ne moreš spremeniti. Ne bodi jezna sama nase. Z drugačnim načinom življenja telesne višine ali širine bokov nikoli ne boš mogla spremeniti, zato svoje telo sprejmi takšno, kot ti ga je namenila mati narava.

Da ti bo lažje vzpostaviti ljubezenski odnos do svojega telesa, ti predlagam naslednje:
Ozri se okrog sebe in pomisli, koliko ljudi pravzaprav ima popolno telo. Ne veliko, kajne? Zato ne bodi tako stroga do sebe. Skoraj vsaka ženska ima vsaj en del telesa, ki ji ni najbolj všeč. Morda te motijo močne roke, a ob tem ne spreglej čvrstih stegen, ki jih v mini krilu občudujejo fantje okrog tebe.

Ne delaj nerealističnih primerjav. Ne maraš svojega telesa zaradi tega, ker bi bila rada videti kot prijateljica? Primerjava s prijateljico ni poštena, sploh če ima tvoja prijateljica drugačno telesno konstitucijo kot ti. Z nerealističnimi primerjavami ustvarjaš frustracije in nezdravo mišljenje o svojem telesu. Če potrebuješ vzornico, izberi takšno, ki bo vsaj podobne anatomije kot ti.
Ne oziraj se na popolne zvezdnice. Zavedaj se, da imajo zvezdnice in modeli iz naslovnic svoje stiliste, frizerje in vizažiste, ki pred slikanjem poskrbijo za brezhiben videz in s pravilnim izborom oblačil in modnih dodatkov ter s pravilno postavitvijo luči in kotov pred fotoaparatom zabrišejo vsako še tako majhno napako. Če ne drugače, pa za to poskrbijo oblikovalci modnih revij, ki vsako sliko pred objavo dodatno obdelajo. Zato se ne oziraj za dekleta iz naslovnic, ki so napol umetne.
Izkoristi prave kroje oblačil v svoj prid. Poudari dele, ki so ti na telesu všeč in prikrij tiste, ki jih ne maraš. Morda nisi videti dobro v krilu, imaš pa noro dobro postavo v kavbojkah, zato jih nosi pogosteje.

Nihče, razen narave, ni popoln, a k sreči smo tudi mi njena stvaritev. Prav zato verjemi, da na tvojem telesu ni napak, so le razlike, ki te delajo posebno, zaželeno in predvsem lepo. Če bi vse izgledale enako, bi bil svet presneto dolgočasen!

In še pravila za zdravo prehranjevanje:
1. Dnevno uživaj od 3-5 obrokov.
2. V prehrano vključi več zelenjave in sadja.
3. Uživaj polnovredne (polnozrnate) žitne izdelke.
4. Pri pripravi hrane uporabljaj kakovostna rastlinska olja.
8. Zmanjšaj vnos soli.
9. Omeji vnos sladkorja.
10. Uživaj dovolj tekočine.

Z redno telovadbo, ljubeznijo do svojega telesa in zdravo prehrano boš na pravi poti. Veseli me, da se zavedaš, da s stradanjem ne boš dosegla želenih rezultatov, kvečjemu nasprotno.
Sicer pa, glede na tvoje kilograme, si daleč od zamaščene debeluhinje. Prepričana sem, da izgledaš fantastično!

Lep pozdrav,
Nina Korelc, univ. dipl. teologinja