Poletno delo

Vprašanja na tosemjaz.net.
Umiram

Poletno delo

ObjavaNapisal Umiram » 05 Jul 2018 14:55

Zdravo!
Jutri začnem s poletnim delom v hotelu in sicer v strežbi. Danes sem bila tam, da so mi povedali kako bo potekalo. Zelo me je strah. Delala bom z ljudmi, kar me ne veseli. Strah me je čisto vsega, prihoda do službe, delo, malica, vse... Sodelavci so prijazni ampak sama se zelo težko znajdem, že od nekdaj imam velike težave s tesnobo. To me res zelo moti in rada bi se tega znebila. Kaj mi svetujete?
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Poletno delo

Uredništvo » 05 Jul 2018 15:49

Odgovor svetovalke
________________

Lepo pozdravljena!

Lahko razumem tvoj strah, namreč gre za povsem novo izkušnjo – novo delovno mesto, nove delovne naloge, sodelavci in delo z ljudmi. Nekaj strahu in tesnobe je v takšnih situacijah povsem normalne ter pričakovane (doživlja nas večina pred nečim novim). Verjamem, da bo sčasoma, ko se boš navadila in spoznala delo, to občutje upadlo. Svetujem ti, da si daš priložnost in delo preizkusiš (če boš ugotovila, da ti delo z ljudmi res ne ustreza, si še vedno lahko poiščeš kaj novega). Ker si na začetku, verjamem tudi, da boš deležna veliko pomoči in uvajanja s strani sodelavcev. Prav tako se na začetku od tebe nikakor ne pričakuje, da boš znala vse. To bo prišlo postopoma.

Ker si izpostavila, da imaš velike težave s tesnobo, bi te prosila, da mi odgovoriš na naslednja vprašanja.
Zanima me predvsem:

- kako dolgo že opažaš tesnobno počutje;
- kako se kaže – kje občutiš tesnobo najmočneje;
- kako pogosto (npr. nekajkrat na dan ali mesec?);
- v katerih situacijah je občutje tesnobe intenzivnejše;
- kaj takrat razmišljaš, kakšne so tvoje misli?

Na ta način ti bom lažje svetovala o dolgoročnih rešitvah.

Za začetek ti lahko svetujem redno izvajanje tehnik za sproščanje (npr. globoko, trebušno dihanje, vizualizacijo, …). Kadar občutimo tesnobo, se naše telo napne in mišice "zakrčijo", s temi tehnikami pa poskrbimo, da telo sprostimo in obenem umirimo naše misli. Bistveno je, da tehnike izvajamo redno, če je le mogoče, vsak dan vsaj nekaj minut.

Prav tako skušaj preusmeriti svoje misli iz neprijetnih v prijetne – razmisli, katere so tiste skrbi, ki te ovirajo. Pomisli na vse situacije, ki si jih uspešno izpeljala, pomisli na vse svoje uspehe. Kadar pogosto občutimo tesnobo je velikokrat tako, da povsem nerealno precenjujemo nevarnost neke situacije in podcenjujemo svoje moči ter zmožnosti.

Urška Mlinar, psihologinja
Urška Mlinar, mag. psihologije
Umiram

Re: Poletno delo

ObjavaNapisal Umiram » 10 Jul 2018 19:39

Zdravo!
Tesnobo ponavadi najbolj čutim v prsnemu košu. Zadnjič, ko sem spala sem čutila po celem telesu (moja zapestja so bila zelo boleča in težka), potem mi je šlo to še v trebuh in tako me je ubistvu dušilo po celem zgornjem delu telesa. Zaradi tega me zdaj mori še nespečnost, kar mi še vse poslabša. Manjše napade tesnobe občutim ob raznih opravilih (npr. Ko se peljem z avtobusom, grem v trgovino,... Povsod kjer so ljudje, ki jih poznam zelo slabo(z neznanci nimam težav ponavadi). Že od malih nog se soočam s tremo pred vsakršnim javnim nastopanjem, čeprav se mi je to zelo izboljšalo. Ko občutim tesnobo mi gre zraven vedno na jok, mi postaja vroče (če sem v prostoru z ljudmi) ali me zebe (ko sem sama). Če sem sama se ponavadi zjokam in nekako mi to sprosti mišice. Moje tesnobe nihče ne jemlje resno, tudi jaz je nisem (do zdaj). Včasih sem trenirala tek na smučeh in nekajkrat sem dobila napad (tesnoba+ napor =ni kisika). Pričakovala sem, da bo danes boljše. Sodelavci so v redu (razen manjših izjem, katere itak ignoriram). Moja "mentorica" in ostali me veliko hvalijo (se res trudim) to pa mi nič ne pomeni saj se mi stanje poslabšuje. Res ne vem kaj bi. Najraje bi prenehala z delom, to pa bi bilo zelo neodgovorno, ampak res se počutim kot da bom umrla. Iz službe prihajam vsa izmučena, kar me ubistvu spravi v slabšo voljo in še vse pospeši. Milejše oblike tesnobe so z mano že od rojstva, prisotne so vsaj enkrat na teden. Takrat se ubistvu moje življenje spremeni v eno samo negativo. (Od 12 leta se namreč soočam tudi z depresijo).

Upam, da vam bo uspelo iz te zmešnjave razbrati kakšne pomembne "podatke".

Zahvaljujem se vam za odgovor.
Uredništvo
Pošlji ZS
Pošlji e-pošto

Re: Poletno delo

Uredništvo » 12 Jul 2018 08:51

Odgovor svetovalke
_________________

Lepo pozdravljena,

najlepša hvala za tvoje odgovore. Z njimi si mi pomagala, da bolje razumem tvoje doživljanje.

Kot razberem, se soočaš z nekoliko tesnobnim počutjem in depresivnim razpoloženjem. Predpostavljam, da je pri tebi tesnoba intenzivnejša na javnih prostorih in v socialnih situacijah. Kadar se soočamo s tesnobo, občutimo telesne simptome, ki jih opisuješ tudi sama – znojenje, bolečine v mišicah, utrujenost in občutje dušenja. Zelo pogosto je še hitro in plitvo dihanje, pospešeno bitje srca, vrtoglavica ter težave s pozornostjo. Spremljevalci tesnobnega počutja so nemalokrat tudi nekateri simptomi depresivnega razpoloženja, ki jih opažaš pri sebi (jok, nespečnost, potrtost, tudi izguba motivacije in apetita). Kadar nam določene situacije povzročajo tesnobo, se jih pričnemo izogibati – to sicer zmanjša občutje tesnobe za kratek čas, vendar dolgoročno to ni ustrezna rešitev. Naučiti se moramo, kako ta stanja obvladovati.

Ker si napisala, da je stanje prisotno že nekaj časa in opažaš, da se slabša, bi ti svetovala, da poiščeš ustrezno pomoč (v živo, z osebnim kontaktom). Namreč tesnoba in depresija sta obvladljivi/ozdravljivi, v kolikor posameznik poišče pomoč ter z njo (usmeritvami, vodenjem) prične z delom na sebi. Prvi in velik korak si naredila že s tem, da se tega zavedaš in to želiš izboljšati, sedaj pa je potrebno ukrepati dalje. S tem se bo izboljšalo tvoje počutje, razpoloženje in nasploh kakovost tvojega življenja.

V kolikor si polnoletna lahko za začetek osebnega zdravnika zaprosiš za napotitev na delavnice, ki se v okviru zdravstveno-vzgojnih centrov oziroma Centrov za krepitev zdravja izvajajo v zdravstvenih domovih (so brezplačne). Gre za delavnice tehnik sproščanja in podpore pri spoprijemanju s stresom, tesnobo in depresijo na katerih pridobiš številne informacije o vzrokih, dejavnikih, ukrepih ter načinih pomoči (na te delavnice lahko povabiš tudi svojce ali pa prideš sama). Vodi jih psiholog. Brez napotnice in brezplačno lahko obiščeš svetovalnice v okviru mreže psiholoških svetovalnic Moč – tu smo zate (dostopne na različnih lokacijah po Sloveniji). Osebnega zdravnika lahko zaprosiš tudi za napotitev k psihologu. Psiholog bo po opisu tvojih težav presodil o vzrokih in nadaljnjih oblikah pomoči.

Spodaj ti prilagam še nekaj koristnih povezav in te vabim, da jih pogledaš:
http://www.posvet.org/
http://www.nijz.si/sl/svetovalnica-tu-smo-zate
http://www.drustvo-vkt.org/
http://www.nebojse.si/portal/index.php

Pri spoprijemanju s tesnobo in depresivnim razpoloženjem ti bo prav prišla naslednja literatura: Charles H. Elliot, Laura L. Smith: Premagovanje anksioznosti za telebane, Depresija za telebane.

Še vedno predlagam tudi, da skušaš za začetek upoštevati predloge, ki sem jih navedla v preteklem odgovoru. In še enkrat, ne pozabi, da so z ustrezno pomočjo in delom na sebi, stanja, ki jih opisuješ, obvladljiva.

Vabljena, da se nam še javiš!

Urška Mlinar, psihologinja
Urška Mlinar, mag. psihologije